U četvrtak, 15. studenog 2018., Europski parlament podržao je razvoj intermodalnog prijevoza glasajući za prijedlog koji će putnicima u vlakovima dati pravo da bicikle prevoze u svim vlakovima, uključujući brze, dugolinijske, internacionalne i lokalne.

Prema najnovijim prijedlozima na Pravila iz 2009., izglasano je da svi novi i obnovljeni europski vlakovi (linije vlakova) trebaju sadržavati dobro označeni prostor za prijevoz minimalno osam bicikala. Eurozastupnik koji je predložio promjene, potpredsjednik odbora za promet i turizam, Bogusław Liberadski (S & D), nakon glasovanja na plenarnoj sjednici komentirao je: “Danas je velik dan za prava potrošača. Uskoro će putnici u vlakovima moći prevoziti bicikle na svakom vlaku, a osobe sa smanjenom mobilnošću mogu se osloniti na bolju pomoć na stanicama i vlakovima. “

Mnogi biciklisti, osobito cikloturisti, preferiraju korištenje bicikla na početku i kraju svog putovanja zbog udobnosti, praktičnosti i troškova. Zastupnik Michael Cramer (Zeleni / Europski slobodni savez), dugogodišnji zagovornik biciklističkih pitanja u Europskom parlamentu, istaknuo je: “Ovo će konačno uzeti u obzir ubrzani razvoj cikloturizma, koji raste godišnjom stopom od 20% posljednjih dva desetljeća, generirajući godišnji promet od više od 40 milijardi eura u EU “.

Europska biciklistička federacija (ECF) i njezini članovi već dugo lobiraju za što kvalitetniju institucionalnu podršku kroz EU propis koji se odnosi na prijevoz bicikla na vlakovima – Uredbu o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu. Dosadašnja verzija, koja datira iz 2009. godine, navodila je samo uvjete pod kojima bi se bicikli mogli prevoziti vlakovima te nije poticala željezničke kompanije na provedbu mjera namijenjenih kombinaciji ovih načina prijevoza (Biciklom na vlak). Slijedom toga postoje brojne željezničke linije diljem Europe gdje nema mogućnosti za prijevoz bicikala.

Bernhard Ensink, glavni tajnik ECF-a, s razlogom je bio zadovoljan vijestima: “Vrlo sam ponosan na lobistički rad koji je ECF učinio tijekom mnogih godina za poboljšanje uvjeta za prijevoz bicikala u vlakovima i poticanja intermodalnosti kroz povećanje broja i kvalitete parkirališta za bicikle na željezničkim postajama. Nadamo se da će Vijeće jednako podržati takve mjere”.

U novoj verziji, koja je usvojena na Plenarnoj sjednici jasno je naznačena obveza koja kaže; “Putnici imaju pravo prevoziti bicikle u vlaku, uključujući brze vlakove, dugolinijske, internacionalne i lokalne. Sva nova ili obnovljena putnička željeznička vozila, najkasnije dvije godine nakon stupanja na snagu ovog propisa, moraju sadržavati dobro označen prostor za prijevoz bicikala s najmanje 8 mjesta. Željeznički prijevoznici, prodavači ulaznica, turoperatori i, gdje je to primjereno, voditelji kolodvora, moraju obavijestiti putnike najkasnije prilikom kupnje karte za uvjete za prijevoz bicikla na svim uslugama u skladu s Uredbom (EU) br. 454/2011. ”

Sljedeći je korak, rasprava između Europskog parlamenta i Vijeća Europske unije (država članica) kako bi se složili s konačnim tekstom propisa. Nažalost, napredak na ovom pitanju unutar Vijeća je odgođen, tako da ECF poziva sljedeće EU predsjedništvo da to učini prioritetom.

Izvorni tekst.